bujanie 530d

Archiwum

 

Hibbi.

Temat: bmw e39 530d 2000r bujanie auta
" />Witam
Mialem małą stłuczkę w wyniku której przejechałem kilka metrów po poboczu i wróciłem na asfalt.
Od tej pory zacząłem odczuwać w aucie cylkiczne bujanie. Na dochamowaniu np. przed skrzyżowaniem przy małej prędkości auto lekko popycha do przodu w rytm tego bujania. Wystarczy ruszyć z miejsca i bujanie znika ale słychać cyklicznie zmieniający się ton silnika. Zmiana na P D R N nic nie daje poza zmianą intensywności bujania. Kiedy auto się rozgżeje bujanie zazwyczaj zanika. Dodam że silnik osłuchałem i pracuje równo obroty nie skaczą nie dławi się. Skrzynia zmienia biegi płynnie bez szarpnięć poza lekkimi szarpnięciami na postoju przy zmianie D R (nie zawsze). W zimę jednak po wrzuceniu wstecznego biegu, auro rytmicznie pociągało w tył teraz obiaw ustąpił. Dodatkowo ymieniłem zawieszenie silnika i skrzyni. Proszę o pomoc bądź poradę czy może to być skrzynia.
Pozdrawiam.
Źródło: autojozefow.com/forum/viewtopic.php?t=449



Temat: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
" />Witam.
Bujam się obniżanym 530 dA touring 2001r już trzeci rok.Na początku wymiana tarcz,jeża, pompy ciśnienia wstępnego(ta pod siedzeniem kierowcy) i 2 drążków z przodu.Od tego czasu odpukać tylko olej i paliwo.Ale auto kupiłem z firmy z niemiec (pierwszy właściciel) z przebiegiem 210tys. Za bzdury możesz uznać że przy tym przebiegu pada pompa wspomagania,wtryski i inne drogie rzeczy. Możliwe że przy 200tys ale cofnięte z 500tys.Trzeba uważac na tarcze hamulcowe,turbinę(schłodzić na wolnych obrotach po gonitwie) i lać dobre paliwo,w kolektorze ssącym są jakieś zawory obrotowe czy jakoś tak sie to zwie a są one wrażliwe na przeciąganie zmian oleju.Co do wymiarów potwierdzam:też przewoziłem drzwi przy zamknietej klapie bagażnika.
Teraz znowu stukają mi drążki z przodu ale to norma,nasze drogi jakie są to wiemy a przy obniżonym zawieszeniu to naprawdę części podwozia dostają niezły wycisk.Robię około 20tys rocznie.
Przy jeździe koło 160 na trasie Polska - Holandia - Polska średnie spalanie to 8.5 (automat),manual bierze litr(nawet 2) mniej.
Osobiście więc polecam e39 530d touring.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=67282


Temat: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
" />
">Witam.
Bujam się obniżanym 530 dA touring 2001r już trzeci rok.Na początku wymiana tarcz,jeża, pompy ciśnienia wstępnego(ta pod siedzeniem kierowcy) i 2 drążków z przodu.Od tego czasu odpukać tylko olej i paliwo.Ale auto kupiłem z firmy z niemiec (pierwszy właściciel) z przebiegiem 210tys. Za bzdury możesz uznać że przy tym przebiegu pada pompa wspomagania,wtryski i inne drogie rzeczy. Możliwe że przy 200tys ale cofnięte z 500tys.Trzeba uważac na tarcze hamulcowe,turbinę(schłodzić na wolnych obrotach po gonitwie) i lać dobre paliwo,w kolektorze ssącym są jakieś zawory obrotowe czy jakoś tak sie to zwie a są one wrażliwe na przeciąganie zmian oleju.Co do wymiarów potwierdzam:też przewoziłem drzwi przy zamknietej klapie bagażnika.
Teraz znowu stukają mi drążki z przodu ale to norma,nasze drogi jakie są to wiemy a przy obniżonym zawieszeniu to naprawdę części podwozia dostają niezły wycisk.Robię około 20tys rocznie.
Przy jeździe koło 160 na trasie Polska - Holandia - Polska średnie spalanie to 8.5 (automat),manual bierze litr(nawet 2) mniej.
Osobiście więc polecam e39 530d touring.

bardzo ładny opis i nawet mądrego to milo posłuchać też polecam 530d touring
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=67282


Temat: [E39] amortyzatory touring 530d 2001.
" />Witam wszystkich forumowiczow.Jak w temacie mam problem z amorami.
Wymienilem przod i tyl na bilstein b4 oraz sprezyny tyl (zawieszenie bez nivo) i na tescie w wyspecjalizowanym zakladzie diagnostycznym wyszlo mi przod po 36% a tyl po niecale 30% i niewiem co jest grane.Nie mozliwe zeby wszyskie amory byly wadliwe.Najbardziej wkurza mnie tyl podzczas jazdy jak wpadne w dziure to tyl dziwnie sie zachowuje cos jakby dobijalo i troche buja.Z gory dziekuje za pomoc.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47980


Temat: [E39] Dziwne wibracje 530D
" />Na poczatek troche danych: 530D 2001

Ostatnio zaniepokoilo mnie dziwne zachowanie silnika przy przyspieszaniu. W momencie gwaltownego przyspieszania silnik wpada w wibracje, jakby chcial wyskoczyc albo dlawil sie. Ciezko mi to opisac ale zachowuje sie jakby mu tchu braklo, jakby chcial a nie mogl. Spadku osiagow jakos nie zauwazylem, ale nie cisne go mocno bo troszke sie boje
Dodam, ze dzieje sie tak w zasadzie od momentu zalaczenia turbiny, czyli cos kolo 1500-1700.

Moze to turbina, martwie sie ze kolo dwumasowe, ale nie buja go na wolnych obrotach i nie ma dzwiekow przy wylaczaniu. A moze to jakis wezyk od intercoolera alboco, sam juz nie wiem.

Macie jakis pomysl??
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21065


Temat: [E39] kody cyfrowe - pomocy w odczytaniu
" />siem- szukalem ale znalazlem tylko kody literowe natomiast dzisiaj mialem auto podpiete pod kompa i wyskoczyly mi kody cyfrowe a jako ze w chwili obecnej jestem za granicami polski prosze kolegow o pomoc w ich rozszyfrowaniu - a wiec pierwszy 3505- dotyczy swiec zarowych ale dokladnie nie wiem czego - drugi 16 13 - cos z wolnymi obrotami i powietrzem ale tez nie jarze - ksiazke z kodami bledow otrzymam w przyszlym tygodniu -wiec jesli ktos pomoc moze to sie uciesze - moze opisze objawy - auto gdzies tak od miesiaca po odpaleniu ciut motor kulal - na zimnym silniku a po miesiacu obecnie buja dosyc mocno - ale ciagnie dobrze - pozdrawiam serdecznie - auto e39 530d
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=62868


Temat: Problem z pompą
" />Witam tym razem poszukuje pompy do e39 530D z 2000r. i + wtryski i wszystko w promocyjnej cenie ;p. Mianowicie mam taki problem ze buja mi samochodem i nie rowno pracuje silnik. Diagnoza mechanika to ze 2 wtryski leją. ( co dziwne samochód odpala bez problemu) ale gdy odkręcił jeszcze pompę wysokiego ciśnienia znalazł tam opiłki metalu i powiedział ze pompa też w takim razie jest do wymiany choc daje dobre cisnienie, bo bedzie znow niszczyc wtryski...
Co o tym myślicie i co z tym zrobić ??
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19064


Temat: [E39] 530d - przy włączonej klimie auto wpada w wibracje
" />Od razu mówię, że kompletnie sie na tym nie znam

jak włączam klimę samochód wpada w wibracje - czasem mmniejsze (nie przeszkadza) ale czasem na biegu jałowym to buja autem jak na morzu. wymienione mam koło dwumasowe - bo chyba ono odpowiada za wibracje, ale autem buja nadal. Pomocy bo dostane szału
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8278


Temat: E60 vs E90, automat vs manual
" />Nie jeździłem e90 ale miałem okazje śmigać e60 530d + chip w automacie auto było podciągniete z seryjnych 235km na 300km Istny szatan piekielna moc zawieszenie komfortowe ale trzymanie na zakretach jest naprawde dobre. Po przesiadce z e60 do skromnego e36 328i wydawało mi się że auto moje autko ma 1.6 pod maską. Wadą dla mnie w e60 jest takie jakby bujanie wkoncu tutaj postawiono na komfort w e90 pewnie będzie się bardziej czuć droge i tę agresywność wiec na twoim miejscu postawiłbym na e90. Z tym że sedany w e90 jakoś mi średnio podchodzą ale za to Coupe to jest już konkret
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=72979


Temat: [E39] 530d nie odpala jak jest ciepły...
" />hej,

niestety powoli mampodłamkę z moją bemką.
Problem największy.

1. Zostawiłem auto na krawężniku po trasie. Lewa strona stała niżej. Auto nie dpaliło. Po zepchnięcu i bujaniu relingami odpalił. Dodam że paliwo było ponad rezerwę.

Niestety dzisiaj również zostawiłm auto na leciutko wyżej z przodu i nie mogłem odpalic. Bujałem bujałem, bujałem.... po ok 25 kręceniach i odczekiwaniu na pompę. było słych jak się przełącza zapłon odpaliła (ta... :mad2: ).

Czy może mieliście coś podobnego. wydaje mi się że może paliwo ucieka przez jakiś nieszczelny zawór zwrotny, albo pracuje jedna z pomp tylko.
filtry wczoraj wszystkie wymieniłem.

2. Auto wciąż nie ma mocy. nie czuje turba. węże podciśnienia i rury posprawdzane ew powymieniane. Jeździł ok przez pół dnia czyli cug był od ok.1tyś. Teraz wchodzi na obroty a cugu nie ma.


Proszę o pomoc dziękuje
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=45314


Temat: [E39] brak mocy, silnikiem buja, kopci... 530d
" />Witam,mam problem w BMW 530D E39(tiptronic) chodzi o to,że puka jakis zawor (nie wiem czy to jest zawow wydechowy?) silnikiem troche buja,auto nie ma wogole mocy z silnika wydostaje sie dymek,auto dosc mocno ''kopci'' wogole nie ma mocy nie wskakoje na obroty,ogolnie nie nadaje sie do jazdy.Silnik po kilkunastu sekundach działania gaśnie... o co w tym chodzi moze wy byscie mogli podpowiedziec pomoc?Pozdrawiam.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36734


Temat: [e39] 530d dziwne szarpanie autem
witam jestem tu nowy a swojej odpowiedzi szukałem chyba wszedzie ale nie moge nic konkretnego znalezc dziwnie szarpie mi samochodem juz od dłuzszego czasu ostatnio czysciłem cały dolot i przez 3 dni chodziła elegancko zadnego szarpania nic a dzisiaj wsiadłem z rana do auta i znowu zaczeło najpierw bujac tym silnikiem na wolnych obrotach a jak ruszyłem to strasznie nia szarpało raz mi nawet zgasał jak zmieniałem bieg.Objwy to takie jakby gdzies paliwa nie dostawało.Moze ktos miał taki sam problem jak mój dodam ze przed czysczeniam dolotu autem tez poszarpywało raz mocniej raz słabiej auto odpala mi bez problemu.Wymieniłem tez pompe progowa jakies 2 miechy temu na orginał pierburga ale to nic nie pomogło objawy jak były tak są.Słyszałem o jakis czujnikach połozenia wału i wałka rozrzadu oraz czujnik cisnienia na listwie moze to w ktoryms z nich tkwi problem ???? Jest jakis patent zeby je sprawdzic czy bez kompa sie raczej nie obejdzie z góry dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=125404


Temat: 530d amortyzatory przód
Witajcie! Mam taki dylemat i nie wiem jak to jest odnosnie tego m-zawieszenia, mam takie. Przy wyższych predkosciach zaczyna juz mi przod bujac i z tego co wiem to prawy amortyzator juz cieknie. I teraz pytanie, jakie to ja mam kupic amortyzatory? zwykle do e39 pod sedana i silnik czy od M? Czy to sa u mnie same krotsze sprezyny jak w M i zwykle amory?
Pozdrawiam Michał
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=85698


Temat: Ktora najlepsza 520d,525d,530d do lawety dylemat kupujacego!
Najlepsze auto do ciągania lawet, będzie z tylnym napędem, jeździłem kilka razy ojca T4 2,5TDi 150km i może być, ale pojechałem raz Sprinterem i inna bajka, nic nie buja, nie ciąga, auto trzyma się drogi jak przyklejone, czego brakuje T4, a szczególnie autu osobowemu.
Do lawet tylko jakiś busik.
A do jazdy dla siebie polecam 530d, auto bajka, ekonomiczne i zrywne.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43341


Temat: 530d 2001 ciepły silnik nie startuje
hej,

niestety powoli mam podłamkę z moją bemką.
Problem największy.

1. Zostawiłem auto na krawężniku po trasie. Lewa strona stała niżej. Auto po kilku minutach nie dpaliło. rozrusznik kręci. w przewodach nie widac czy idzie paliwo czy nie.Po zepchnięcu i bujaniu relingami odpalił. Dodam że paliwo było ponad rezerwę.

Niestety dzisiaj również zostawiłm auto na leciutko wyżej z przodu i nie mogłem po 3 minutach odpalic. Bujałem bujałem, bujałem.... po ok 25 kręceniach i odczekiwaniu na pompę. było słychac pompe jak się przełącza zapłon odpaliła (ta... ).

Czy może mieliście coś podobnego? Wydaje mi się że może paliwo ucieka przez jakiś nieszczelny zawór zwrotny, albo pracuje jedna z pomp tylko.
filtry wczoraj wszystkie wymieniłem. Na razie zimny pali bez problemów....


Proszę o pomoc dziękuje
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=107130


Temat: Buja tyłem po przejechaniu przez nierówności
Na wstępie mojego postu chciałbym się serdecznie przywitać. Jest to mój pierwszy post na tym forum.
Mam mały problem z moim pierwszym w życiu bmw E60 530D 2003r.

Po przejechaniu przez jakieś nierówności lub najechaniu kołem na studzienkę w ulicy,samochód przestawia jak by tył delikatnie uciekał w prawo lub w lewo. Byłem u swojego mechanika który na początku wymienił mi jakieś końcówki i tulejki- zrobił zbieżność i kąty. Ale to nie pomogło. Następnie zdiagnozował 4 duże tuleje (chyba pływające ) takie do wymiany których trzeba wszystko rozebrać. Więc zostały wymienione-Zrobiona zbieżność i kąty.Ale i to nie pomogło. Teraz sugeruje wymianę amortyzatorów. Byłem u 4 diagnostów. W dwóch stacjach wyszło że amorki mają 57-58%. Natomiast w jednej że mają niby 5% a w kolejnej stacji diagnostycznej że ok 20%. Inny mechanik stwierdził że to przez 18" koła i powiedział że jak założę 17" to będzie po problemie. Więc założyłem 17" koła ale według mnie to nic nie zmieniło. Macie może jakieś sugestie żeby pozbyć się tego problem zanim wymienię amortyzatory i okaże się że nie potrzebie tak jak to wyszło z tymi dużymi tulejami.
Pozdrawiam Maciek
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=137409


Temat: Nowe silniki od jesieni 535d i 550i xdrive

do tego, jak na razie to jedyny motor z xdrive, a z diesel'a bedzie miał ponoć tylko 530d, część wyposażenia dodatkowego, która mnie interesowała pokryła mi się ze standardem w 550i, więc w sumie ten motor, aż tyle nie kosztował...
Spalanie to moim zdaniem jedyna wada tego silnika. Reszta to jak już napisałeś, poezja. W tym aucie lecisz 200km/h, wciskasz gaz i do 250 on po prostu ciągnie, a nie się buja.
Idealne auto na trasy, jeśli ktoś preferuje dynamiczną jazdę. Wczoraj uprawiałem ecodriving przez 200km nie przekraczając 130km/h. Średnie spalanie 10.2l/100km na S8, gdzie ruch Tirów niestety jak zwykle grubo ponad normę. Tam gdzie zwykły Kowalski wyprzedza jedno auto, ja wyprzedzam jego i jeszcze 3 kolejne
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=131872


Temat: nie działa dmuchawa
Witam. Mam problem ze swoją 530d 2001r, w której od czasu do cazsu nie działa mi dmuchawa (nawiew) Nie ma znaczenie czy jest włączona klima czy nie i czy chodzi w AUTO czy innych ustawieniach. Kiedyś po jakiś paru minutach sama wracała do normy i chodziła bez zarzutu ale teraz nie buja mi już drugi dzień. Słyszałem o jakimś "jeżu" który jest odpowiedzialny za regulację temperatury czy może to być przyczyną?
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=133341


Temat: 530d dymi...
witam wszystkich,

od jakiegos czasu, najczesciej w nocy, gdy kogos wyprzedzam i on mnie oswietla od tylu, widze we wstecznym lusterku zadymienie, w dzien tak sie mi to nie rzuca w oczy, ale chyba cos za duzo przy mocniejszym wcisnieciu gazu pojawia sie z tylu widzialnych spalin...

pytanie: jak przyczyna?

przeplywka? wtryski? turbina?

dodam, ze moc samochod ma normalna, ostatnio 200 km/h nie przekraczalem, ale do tej predkosci buja sie ochoczo

od czego zaczac diagnoze? ze wzgledu na braki czasowe w tygodniu moge sie w warsztacie umowic tylko na weekendy, a tam w weekendy kolejki, na nastepna sobote umowilem sie w piasecznie w serwisie boscha, myslicie, ze tam moga zdiagnozowac problem? czy lepiej jechac do aso?

generalnie samochodem da sie normalnie jezdzic, ale to wiocha kiedy tak dymi, a poza tym nie wiem czy nie sypnie sie przez to np. turbina (o ile to nie wina turbiny - aha, oleju nie bierze)

a, sobie przypomnialem, samochod stal sobie w ciagu ostatnich 2 miesiecy prawie nie uzywany, ktos mi kiedys mowil, ze przy takich przestojach te jakies zawory egr, czy jakos tak, potrafia sie przytkac czy zapiec - nie wiem dokladnie, nie chce zmyslac, ale moze ten dluzszy postoj cos nabroil?

dzieki i pozdr
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=40975



Designed by Finerdesign.com